Wist je dat...? - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Chris en Herma - WaarBenJij.nu Wist je dat...? - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Chris en Herma - WaarBenJij.nu

Wist je dat...?

Door: Herma

Blijf op de hoogte en volg Chris en Herma

26 Februari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Wist je dat...

...ze in Thailand links rijden?

...ze veel op motors en scooters rijden?

...er gerust een heel gezin met kleine kinderen op een scooter past?

...iedereen als een gek rijdt, zonder zich druk te maken om belijning of voorrangsregels?

...ik, ondanks dat, nog geen ongelukken heb zien gebeuren?

...dingen niet zo gaan als je gewend bent, maar het uiteindelijk steeds top geregeld blijkt?

...je nooit moet gaan douchen met een open doucheputje?

...je in de nachttrein ook kunt wakker worden met de mededeling "Toen jullie allemaal sliepen is de trein stuk gegaan en nu is er vijf uur vertraging"?

...gedroogde ananas erg lekker smaakt?

...elk toeristenmarktje er hetzelfde uitziet? (maar stiekem toch leuk om te kijken)

...je voor een heerlijke Thaise maaltijd niet meer kwijt hoeft te zijn dan € 5,- (incl. drinken)?

...je je eten krijgt zodra het klaar is en je dus soms om de beurt eet?

...je overal op straat eten kan kopen, waarvan je van ongeveer drie kwart geen idee hebt wat het is?

...je ook 'westers' kan eten, maar dan altijd wel met een Thaise twist?

...het noorden van Thailand inderdaad fantastisch mooi is?

....je altijd moet vragen wat je op een dagtour allemaal gaat doen, anders blijk je ook van alles te doen wat je eigenlijk niet wilde?

...de omstreden afritsbroek en Teva sandalen inderdaad superhandig zijn,en dan ook veel gebruikt?

...je altijd, altijd, altijd tissues mee moet nemen als je naar de wc gaat (en bereid moet zijn om eventueel te hurken...)?

...dit gewoon echt een topvakantie is?!!!

Oh en ook nog dat het niet te doen is om via de tablet met deze wifi
fatsoenlijk foto's up te loaden... We plaatsen wel foto's op Facebook. En misschien lukt het in een internetcafé. Of niet.. we zijn tenslotte op vakantie ;) Dan komt het thuis wel!

• 27 Februari 2014 - 15:26

Elly Luiten:

Dag lieve Herma en Chris,

Vannacht je sms gekregen!! Ik was nog wakker! Wat een prachtig verslag Herma, ga door, we leven en lezen mee.
    Ben blij dat het jullie zo goed gaat, blijf genieten (en uitkijken)
    De foto's zien we later.

veel liefs uit Holland
    pa en ma L
    xxxx

• 27 Februari 2014 - 23:37

Anja Ulkeman:

Hola amigo's,

Maarrrrrrrr................... nu weten wij het wel!!
    Prachtig weergegeven en wederom beeldend geschreven, in gedachten reis ik mee!!

Het plezier spat er van af, wat een goede reiskeus is dit geweest. Geniet van alles wat je ziet en meemaakt en wees je bewust dat je een bevoorrecht mens mag voelen (dat je zoveel moois mag zien).
    Carpe Diem!!

Haarlemse groet van Anja