Zon, zee, strand, beestjes en vuurshows - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Chris en Herma - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand, beestjes en vuurshows - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Chris en Herma - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand, beestjes en vuurshows

Door: Herma

Blijf op de hoogte en volg Chris en Herma

07 Maart 2014 | Thailand, Krabi

Zaterdag 1 maart zijn we met een binnenlandse vlucht van Chiang Mai gevlogen naar Krabi, een kustplaats in het zuidoosten van Thailand. We hadden ons vergist in de tijd, wat er voor zorgde dat we ineens in 10 minuten onze tassen moesten inpakken. Maar inmiddels zijn we er aardig bedreven in, dus dat lukte! Verder een prima vlucht gehad. Overigens adviseerden ze ons in Bangkok om toen al deze vlucht te boeken, omdat het anders vol zou zijn. Dat hebben we toen niet gedaan, en bleek ook onzin; de vlucht zat maar half vol.

In Krabi hadden we een hele fijne bungalowkamer met een veranda, echt heerlijk. Je kon er ook heerlijk over het strand wandelen of door de hoofdstraat met eettentjes en winkeltjes. We hebben hier lekker rustig aan gedaan, middagje gehangen op het strand en wat gewandeld. Veel mooie plekjes ontdekt, de rotsformaties die zomaar in de zee lijken te zijn geplaatst zijn echt zo mooi! Vanuit Krabi zijn we ook nog een dagje naar Railay gegaan, met de taxiboot, waar ook een aantal stranden zijn en wat grotten. Je had daar ook een viewpoint en een lagune. Die bleek je al klimmend te moeten bereiken door een soort roodachtig gesteente. Was echt tof, op sommige stukken hing er gewoon een touw en moest je steil omhoog of naar beneden, half abseilend. Een behoorlijk zweterige klim later hadden we wel een super uitzicht! En de lagune was ook mooi, een soort van meer omringt door metershoge rotsen. Die ochtend had ik een vreemd voorgevoel. Ik plakte een pleister op mijn hiel, omdat er een muggenbult zat (nummer 20 inmiddels ongeveer) en dat irriteerde met mijn sandalen (en die trek je natuuuurlijk aan als je een flink stuk gaat wandelen). Toen bedacht ik om het pakje pleisters niet terug te doen in de toilettas, maar in de rugzak om mee te nemen. En dan ook maar meteen de jodium. Terwijl we dat eigenlijk nooit meenemen overdag. En inderdaad... Chris schaafde zijn knie tijdens het klimmen en ik haalde mijn grote teen open door hem tegen een stoeprand te stoten, net toen ik dacht 'wat lekker eigenlijk, even op blote voeten lopen'. Zo zie je maar weer, vrouwelijke intuitie faalt nooit ;)

Tussen de dagen Krabi in zijn we ook twee nachten op het eilandje Ko Phi Phi geweest. Wat een mooi eiland met een hele relaxte sfeer. Hier zijn we ook naar een viewpoint gegaan, vanwaar je echt een mooi uitzicht had. Leuk om het eiland van bovenaf te zien, het bestaat namelijk uit een groot en klein deel, in het midden met een dun strookje aan elkaar verbonden. Dat kun je van boven heel mooi zien. Er is verder geen verkeer op het eiland, je moet lopend, fietsend of met een long tail boat.

's Avonds leek het wel een party island. Dreunende beats uit de kroegen en over het strand. Haha, daar voelden we ons echt te oud voor. Maar het was wel heel gezellig en een goede sfeer. Je had ook overal vuurshows, dat was wel gaaf. Bij eb kon je trouwens ontzettend ver 'wadlopen' en lagen de boten, die eerst in het water lagen, gewoon in het zand. De laatste ochtend, voordat we terug gingen naar Krabi, zijn we op een snorkeltour gegaan. Met een long tail boat richting een ander eilandje bij Ko Phi Phi, langs 'Monkey Beach', de naam zegt het al: een strand met allemaal aapjes. Daarna langs nog wat mooie plekjes om te snorkelen. Ik ben niet zo'n held onder water, dat snorkelen was ook wel een beetje spannend. Het voelde alsof mijn hersenen niet begrepen dat je gewoon kon ademen onder water; toch door je snorkel heen een hap lucht nemen voordat je onder water gaat (wat natuurlijk nergens op slaat) en moest mezelf echt dwingen om rustig door te ademen onder water. Maar het was wel heel gaaf: heel veel vissen gezien en koraal. Denk dat we op de volgende eilandjes zeker nog een paar keer snorkelen!

Met die tocht kwam je uiteindelijk op het strand waar The Beach is opgenomen. Echt een heel mooi strand, in een baai met prachtige rotsen, en met wit zacht zand. Maar wel heeeel populair bij de toeristen, je kon niet fatsoenlijk een foto maken... Oja, we vonden deze keer in onze badkamer een kakkerlak, ook leuk. We hebben uiteindelijk de prullenbak er maar overheen gezet en gehoopt dat er niet nog meer kwamen. En in de slaapkamer een salamander op de muur. Niet zo erg, want die doen niks. Maar Chris vond het maar niks en probeerde hem te vangen, wat natuurlijk niet lukte (die beesten zijn veel te snel), waardoor hij het beest 'kwijt' was en dat kon natuurlijk helemaaaaal niet. Hij heeft de hele kamer afgezocht, terwijl ik maar vast rustig ging slapen ;)

Nu zijn we aangekomen in Khao Sok national park, waar we in een hutje op palen vlakbij de jungle verblijven (leuk voor Chris: nog meer beestjes en vooral ook kieren en gaten in de kamer). Gelukkig zitten er klamboes over het bed, dus het zal wel een veilige nacht worden. Morgen gaan we op een tweedaagse jungletocht, ik ben heel benieuwd wat dat ons gaat brengen. Het is een hele gave reis en we danken God elke dag dat we dit allemaal mogen meemaken samen!

• 07 Maart 2014 - 23:18

Roos En Piet De Schepper:

Hoi Herma en Chris
    Prachtig dat wij jullie reisbeschrijving helemaal kunnen volgen, als wij zo de foto,s bekijken, is goed
    te zien dat jullie er enorm zin in hebben, geniet er nog zolang mogelijk van.
    En Herma jouw Laatste regel van dit verslag, wij hebben af en toe weleens een schietgebedje
    gepreveld dat alles goed gaat.
    Hartelijke groeten Roos en Piet.

• 08 Maart 2014 - 11:33

Anja Ulkeman:

Goedemorgen globetrotters,

Nou, nou, wat een belevenissen allemaal. Dank dat ik een beetje in jullie rugzak mogen meereizen.
    Herma, geweldig dat jij toch bent gaan snorkelen. Je komt inderdaad ogen te kort
    Gelukkig schijnt de zon nu ook en de stijgt de temperatuur, dus vanmiddag op het terras met een heerlijk wijntje. We zullen extra proosten op jullie mooie reis. Geniet er maar van.

Haarlemse groet van Anja

• 17 Maart 2014 - 14:43

Talitha:

Ja, was ik weer. Heerlijk om te lezen! Ik ben weer helemaal bij...
    Volgens mij komen jullie morgen alweer thuis, snik voor jullie. Goede reis!
    Jullie auto, kan niet niet wachten...

Groetjes Talitha